Beställningsformulär

Beställningsformulär

Om du varit i kontakt med en rådgivare ange dennes namn

Efter lagd beställning skickas ett välkomstbrev hem till dig oinom 2-3 arbetsdagar. Du kan när som helst ångra beställnigen inom 14 dagar från beställmnningsdagen genom att kontakta kundtjänst. Ångrar du inte abonnemanget löper det vidare enligt de allmäna villkoren.

Din IP-adress loggas. Falska beställningar och bedrägerier polisanmäls.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Frågor & svar.

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna.

Kan jag skriva till AlltiD?
Det går bra att skriva till oss både per mail och brevledes, uppgifterna finner ni nedan.

Email: kundservice@alltid-id.se

Postadress: SL Säkerhet AB, Box 7024, 164 07 Kista
Jag har registrerat mitt nummer hos NIX, varför ringer ni?
(a)
Vi matchar regelbundet alla telefonnummer mot NIX-registret. Enligt lag får vi lov att spara ett telefonnummer i två månader innan vi gör nästa matchning. Det betyder att om du har nixat dig precis dagen efter att vi har gjort en matchning mot NIX-registret, kommer ditt nummer att finnas kvar i vårt register i max två månader. Ditt telefonnummer kommer automatiskt att tas bort vid nästa matchning mot NIX. Tänk på att om du har flera nummer så behöver samtliga registreras hos NIX.
(b)
Om du via någon av våra samarbetspartners uttryckligen gett ditt medgivande till kontakt kollar vi inte om du är registrerad hos NIX. Vill du spärra ditt nummer hos oss kan du enkelt ringa in till oss på 0770 – 339 731 eller maila till privacy@alltid-id.se
Hur uppdaterar jag min adress efter att jag flyttat?
Du kan enkelt uppdatera dina adressuppgifter genom att logga in på Mina Sidor med mobilt bank-id eller din personliga kod. Skulle det inte fungera kontaktar du vår kundservice så vi kan uppdatera din adress åt dig.
Har jag rätt att ångra mitt köp?
Som konsument har du enligt distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dagen du ingick avtalet med oss. Skulle du ångra dig inom denna tid kontaktar du oss på telefon 0770 – 339 731. Har du då redan betalat tjänsten betalar vi tillbaka hela beloppet.
Kan jag överlåta en tjänst till någon annan?
Du kan enkelt skriva ut överlåtelseblanketten via Villkor & Blanketter.
Tänk på att den som vill ta över tjänsten behöver godkännas i vår kreditkontroll.
Jag kommer inte ihåg mitt lösenord till mina sidor
Du kan alltid trycka på glömt lösenord. Fyll i ert personnummer så får du ett SMS med ett nytt lösenord till den mobil du registrerat hos oss som kontaktnummer.
När löper mitt avtal ut?
Avtalstiden framgår i välkomstbrevet du fått hemskickat. Om du inte har kvar detta kan du alltid kontakta oss för att få reda på avtalstiden.
Jag har frågor om mitt avtal.
Du är välkommen att kontakta vår kundservice på 0770 – 339 731 så hjälper vi dig.
Avslutas tjänsten automatiskt efter avtalstiden?
Efter avtalstiden löper avtalet vidare med 3 månaders uppsägningstid, om du inte redan meddelat att du vill avsluta tjänsten.
Kan jag betala årsvis?
I dagsläget kan vi inte erbjuda annan betalning än månadsvis. Däremot kan du enkelt aktivera autogiro med bank-id genom att klicka här, eller genom att skriva ut och sedan posta in autogiroblanketten, genom att klicka här.
Hur aktiverar jag autogiro?
Aktivera autogiro direkt hos Svea Ekonomi med bank-id genom att klicka här, eller genom att skriva ut och sedan posta in autogiroblanketten, genom att klicka här. Du kan även ringa till kundservice på 0770 – 339 731 så hjälper vi dig.
Jag har autogiro men vill se mina fakturor, var gör jag det?
Du kan enkelt se och ladda hem dina fakturor genom att logga in på Mina Sidor.
Vilka betalningsalternativ har ni?
I dagsläget kan du välja mellan pappersfaktura, autogiro och e-postfaktura. Kontakta kundservice om du vill ändra ditt sätt att betala.
Jag har fått en högre faktura än vad jag förväntade mig
På din första faktura kan det vara så att du blivit debiterad för mer än en kalendermånad beroende på när du tecknade avtalet, kolla på fakturan om det framgår olika perioder. Tänk på att vissa tilläggstjänster, så som stöldskyddsdekaler, debiteras årsvis och gör då att fakturan blir högre en gång per år.
Hur lägger jag till fler personer i mitt ID-Skydd?
Kontakta kundservice via telefon för att lägga till fler personer i din bevakning. Av säkerhets- och kreditinformationsskäl behöver alla nya bevakningar aktiveras av vår personal. Tänk på att varje medlem i bevakningen endast kan se sin egen kreditinformation.
Jag har blivit ID-kapad, vad ska jag göra?
Om du har konstaterat att någon brukat din identitet och vill ha assistans så ringer du vår spärrlinje direkt på 0770 – 339 731 som är öppen dygnet runt. Vår personal kommer hjälpa dig att gå igenom vad som ska spärras och hjälper dig att hantera situationen samt utföra spärr hos Bisnode, Creditsafe, UC, Syna och Decida när det behövs. Spärrlinjen är öppen dygnet runt, alla dagar på året för din service.
Jag misstänker att jag blivit ID-kapad, vad ska jag göra?
Börja med att logga in på minasidor.alltid-id.se med bank-id och kolla under händelser. Är det en kreditupplysning du inte känner igen kan du när som helst kontakta vår spärrlinje på 0770 – 339 731, spärrlinjen är öppen dygnet runt, alla dagar på året för din service.
Får jag larm av er om jag handlar på nätet?
Din identitetsbevakning larmar inte baserat på var du handlar, utan när det sker en kreditupplysning eller om det skett en förändring i uppgifter som rör ditt personnummer. Läs om alla register och kreditupplysningsbolag som vi bevakar.
Jag har fått hem en upplysningskopia men fick inget larm?
Vår identitetsbevakning går via upplysningsbolagen Bisnode, CreditSafe samt Valitive som är tre av Sveriges största upplysnings- och datahanteringsföretag. Vi har valt att samarbeta med dessa företag då de är störst inom detaljhandel, telekom och snabblån, där bedragarna oftast utför brotten. Det finns idag ingen identitetsbevakning som täcker alla kreditupplysningar eller källor. Skulle du få hem en upplysningskopia du inte känner igen ska du ringa vår spärrlinje direkt för vidare assistans på 0770 – 339 731, så hjälper vi dig hela vägen.
Jag har fått larm, hur ser jag vad som hänt?
Logga in på minasidor.alltid-id.se och navigera till händelser. Där ser du vad som utlöste larmet.
Hur gör jag för att registrera mina värdehandlingar hos er?
Det enklaste sättet är att logga in på Mina Sidor med hjälp av bank-id eller med koden som du fått hemskickad när du beställde tjänsten, navigera sedan till Spärrservice. Du kan också använda den blankett du fått hemskickad i välkomstbrevet och returnera portofritt via svarskuvertet. Skulle du föredra, kan du även kontakta kundservice per telefon på 0770 – 339 731, så hjälper vi dig.
Vad menas med att jag ska ange de 4 sista siffrorna när jag registrerar värdehandlingar?
Vi behöver endast att du uppger de 4 sista siffrorna i ditt kortnummer på betal- och kreditkort om du har flera identiska kort från samma bank som kan förväxlas – detta så att vi kan hjälpa dig att spärra rätt kort när det väl gäller.
Kan ni hjälpa mig att spärra även om jag inte registrerat mina värdehandlingar?
Vi hjälper i den omfattning vi kan, dock bestämmer t.ex. din kortutställares eller mobiloperatörs policy vad vi kan göra. Om vi inte har något referensnummer så som de fyra sista siffrorna på ert förlorade kort, kan det resultera i att de nekar spärrningen. Se därför till att hålla ditt spärrserviceregister uppdaterat om du skulle byta telefon eller skaffa ett nytt betalkort. Se över och uppdatera enkelt på minasidor.alltid-id.se
Bevakas mina kortköp?
Nej, din bank bevakar generellt kortköp och upptäcker skimming, men det är ändå bra om du kontrollerar ditt kontoutdrag med jämna mellanrum och rapporterar eventuella avvikelser till din bank/kortutgivare. Ett identitetsskydd handlar om att bevaka ditt personnummer specifikt och information knutet till det samt processen vid en identitetskapning. Läs om alla register och kreditupplysningsbolag som vi bevakar.
Fungerar tjänsten även om jag är utomlands?
Alla bevakningar, larm och spärrlinje fungerar oavsett vart du befinner dig. Tänk på att ringa spärrlinjen med landskoden +46 om du ringer från utlandet.
När skickar ni larm på de externa företag jag har bevakning på?
Vår tjänst larmar dig vid en uppsjö av händelser, bland annat följande: Betalningsansökningar Betalningsanmärkningar Skuldsaldo Rating F-Skatt Styrelseförändring Revisorsförändring Förändring på firmatecknare Inkomna bokslut Konkursförvaltare Varningssignaler (revisorskoder, bristkoder i bokslut) Moms Företagsstatus Aktiekapital Firmanamn Adress
Jag har blivit drabbad, hur hjälper ni mig?
Vi hjälper dig att kartlägga bolagskapningen, bestrida fakturor hos fordringsägare, kontakta myndigheter och andra instanser som krävs vid ett bedrägeri. Om en bolagskapning leder till tvist eller domstolsprövning erbjuder vi hjälp och råd för att komma till rätta med händelsen. För fullständiga villkor se de allmänna villkoren.
Kan jag spärra mitt organisationsnummer för framtida kreditupplysningar?
Nej, det går generellt inte att spärra ett organisationsnummer, det går endast för enskilda firmor. Men misstänker du att du utsatts för bedrägeri ska du omedelbart kontakta spärrlinjen på 0770 – 339 731, så hjälper vi dig.
Ser jag i ert SMS eller email vem som tagit en kreditupplysning på mig?
Då kreditförändringar och personliga händelser endast är för era ögon så behöver ni logga in på Mina Sidor med BankID för att ta del av informationen.
Hur gör jag för att registrera värdehandlingar hos er?
Det enklaste sättet är att logga in på Mina Sidor med hjälp av bank id eller med koden som du fått hemskickad när du beställde tjänsten, navigera sedan till Spärrservice. Du kan också använda den blankett du fått hemskickad i välkomstbrevet och returnera portofritt via svarskuvertet. Skulle du föredra, kan du även kontakta kundservice per telefon på 0770 – 339 731, så hjälper vi dig.
Vilka typer av värdehandlingar kan jag registrera i stöldskyddsregistret?
Registrera värdehandlingar så som pass, körkort, mobiltelefon, abonnemang och betal- samt kreditkort. Tappar du bort eller blir bestulen på dina värdehandlingar ringer du enkelt ett samtal och spärrar allt utan att behöva sitta i telefonkö hos flera företag. Det är viktigt att du uppdaterar ditt register när du t.ex. får nya betalkort, det gör du enklast via Mina Sidor.
Kan ni hjälpa mig att spärra även om jag inte registrerat mina värdehandlingar?
Vi hjälper i den omfattning vi kan, dock bestämmer t.ex. din kortutställares eller mobiloperatörs policy vad vi kan göra. Om vi inte har något referensnummer så som de fyra sista siffrorna på ert förlorade kort, kan det resultera i att de nekar spärrningen. Se därför till att hålla ditt spärrserviceregister uppdaterat om du skulle byta telefon eller skaffa ett nytt betalkort. Se över och uppdatera enkelt på minasidor.alltid-id.se
Vad händer om ett företag kräver mig på pengar för något jag inte beställt?
Vid tvist till följd av en bolags- eller id-kapning erhåller du hjälp och råd i syfte att komma till rätta med problemet. Vi kommer exempelvis att informera dig om de viktigaste delarna du bör känna till, samt hjälpa dig att bestrida alla krav.
Fungerar tjänsten även om jag är utomlands?
Alla bevakningar, larm och spärrlinje fungerar oavsett vart du befinner dig. Tänk på att ringa spärrlinjen med landskoden +46 om du ringer från utlandet.
Hur gör jag ändringar på min kontaktlista?
Du kan enklast uppdatera din kontaktlista genom att logga in på Mina Sidor med mobilt bank id eller din personliga kod. Skulle det inte fungera kan du kontakta kundtjänst så vi kan uppdatera informationen åt dig.
Min brandvarnare låter inte när jag testar den?
Börja med att kolla så du tagit bort plasten på batteriet och satt batteriet åt rätt håll. Fungerar inte detta ringer du kundtjänst så vi kan felsöka.
Larmar ni SOS vid en brand?
Vid en bekräftad brand är vår larmcentral behjälpliga med att kontakta SOS. I första hand är det du själv som nu får möjlighet till detta.
Kan jag ta med min enhet till mitt nya hus/lägenhet?
Ja, det enda du behöver göra är att uppdatera din adress, det gör du enklast genom att logga in på Mina Sidor eller genom att kontakta kundtjänst.
Hur vet jag att det kommer finnas täckning där jag bor?
Vi erbjuder alla våra kunder en täckningsgaranti, skulle det vara så att det inte finns täckning där du bor så får du ringa kundtjänst så att vi kan göra ett test tillsammans, vid behov kan vi komma att byta GSM nät till ett som fungerar hos dig.
Hur säger jag upp tjänsten AlltiD Brandfritt?
Kontakta kundtjänst 3-6 månader innan ditt avtal går ut, så skickar vi ut en uppsägningsblankett till dig som du enkelt skriver under och returnerar.
Hur lång garanti har brandvarnaren?
Så länge du använder dig av vår tjänst har enheten garanti. Vänligen kontakta kundtjänst om den slutat fungera, så hjälper vi dig med felsökning och eventuellt utbyte.
Fungerar min brandvarnare utomlands?
AlltiD Brandfritt behöver placeras inom Sveriges gränser, men du som tar emot samtal och sms från larmcentralen kan befinna dig vart som helst i hela världen så länge du har signal på din telefon.
Behöver jag någon speciell mobiltelefon för att AlltiD Brandfritt ska fungera?
Alla mobiltelefoner fungerar så länge du kan ta emot vanliga samtal och SMS på telefonen.

Behöver du fortfarande hjälp?Ring oss direkt på: 0770-339 730

Produkter
ID-SkyddBolagsbevakning
AlltiD
Om ossNyheter
Hjälp
KontaktMina sidorKundservice
DataskyddCookiesIntegritetsspolicy